lördag 8 februari 2014

Lite bloggande.

Vet ej riktigt vad man ska skriva om i bloggen nu när till och med toppjakten är slut. Så det blir lite långt mellan skrivandet, ska försöka att uppdatera ibland iallafall. Är i stugan under helgen, Håkan åkte och fiskade i morse med skotern men jag och Moa ides inte följa med så vi for på en skidtur istället med hundarna. Sedan grejade jag med mårdfällan, det har inte varit några mårdspår runt den efter mårdfångsten, så jag åkte en sväng för att se vart dom håller hus. Vid "våran" bäck 500 meter bort så såg jag lite spår så dit hamnade den, få se om vi lyckas med att fånga en till. Det hade varit roligt att lära sig flå och bereda skinn, det har jag aldrig gjort förut, har läst lite om det och det verkar vara en massa moment innan man har ett färdigt skinn. Ja ja det är mycket man har lust med att prova, man ska ha planer fast dom ibland inte blir av :)



Det är fint i skogen nu när snön tynger ner träden.


Vill helst inte vara med på bild ;)


Här är en som inte har några problem med att bli fotad ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar