fredag 14 augusti 2015

Ett nytt försök..

Moa och Evelina..

Ja ha då var det ett tag sedan jag skrev på bloggen, men det tar sådan tid för mig att skriva och jag får fråga resterande i familjen om jag stavat rätt hela tiden så jag ledsnar ibland. Men jag tycker det är så kul att fota och att dela med mig så nu gör jag ett nytt försök med bloggen. jakten är inte så långt borta så vi är ganska taggade, kanske inte lika som förra åren men vi är inte där än. Saga är cool som vanligt kanske lite rundarte om magen som alla medelålders damer är hon har fyllt 5 år i maj, otroligt vad tiden går fort. Jag har varit lite orolig för hennes ögon så vi har varit och ögonlyst henne i Öjebyn hos Ingemar Bergdal, inge katarakt som jag trodde men det visade sig att hon har kronisk inflammation i båda ögonen, något som är otroligt ovanligt hos nobsar. Hon ser tydligen bra än men vi ger ögon droppar åt henne dagligen och det verkar hjälpa. Vad gör man inte för sina hundar (familjemedlemmar).
Försöker just nu att träna upp henne till jakten men det är inte så lätt när hon bara travar framför en när man är ute och går, cyklar jag så håller hon ett behörigt avstånd bakom cykeln, liten bekväm madam har det blivit. Det blir intressant att släppa henne till jakten och se om hon tänder till då.
Det senaste är väll våran fjällvandring vi har gjort, vi flög helikopter från nikka och gick och till baka. 4 dagar var vi ute jag Håkan, Moa och hennes kompis Evelina och Zelda, Saga fick vara hemma för annars skulle hon bara jagar ripkycklingar kors och tvärs på fjället. Har satt ihop ett bildspel från vårar tur.. Till tjejerna säger jag "Bra jobbat"..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar