söndag 20 november 2011

Stughelg

Har varit i stugan i helgen. Det börjar att bli kallare men fortfarande är det lite snö. Det är väldigt hårt i marken så det sliter på Sagas tassar men vi var ut lördagen jag och Håkan och jagade några timmar. Moa var kvar i stugan med en kompis och ganska nöjd när hon missade den här jakt turen
Nu så får man ju bara jaga tuppar så det gäller för Saga att hon sållar bland alla fåglar och skäller rätt. Nä så lätt är det tydligen inte, det har varit lite tunt om fåglar på dom sista turerna och en hel del tom skall och när det är fågel ja då klantar man sig själv och vi har även smugit på några ekorrar :(
På lördagen så skällde hon jätte bra men när jag smög fram så stötte jag en tjäder från ett träd och saga for efter den. Stod still en stund och hon kom till baka och fortsatte skälla på samma ställe. Tog några steg och stötte ytterligare två fåglar som satt på backen,  samma visa hon for efter dom också. Vi satt oss och tog en kopp kaffe och saga kom till baka och fortsatte att rota där hon skällde första gången och började att skälla igen  Vi smög fram och stötte en tjäder höna från trädet. Jag tyckte att hon skötte sig ganska bra. Om det nu är så det ska gå till ? .
Idag var jag bara ut en kort jakt sväng inge fågel men  lite hårda ord växlingar åt Saga som tydligen tycker att man kan skälla på ekorrar men det tycker inte jag. Vet ej vem som vann den diskusjonen, hoppas att det var jag.





Moa spelar monopol med några kompisar.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar