söndag 8 december 2013

Segt

Det var en seg förskylning, varit däckad i några dagar men nu så börjar det att släppa. Vi for som vanligt till stugan fredag, kan lika gärna ligga där i soffan som hemma. Men vad kallt det blev, i dag söndag så var det - 37 på morgonen när vi vaknade, tur att det var skidor på tv då har man ju en anledning att vara inne.  Jag har lånat en mård fälla av en bekant så den grejade jag med på lördagen. vi har haft mycket mård spår runt stugan så få se om jag lyckas med att lura den. Jag är alltid så optimistisk tror definitivt att vi får den, men Håkan är nog mer realist än vad jag är och säger att det är kanske 20 procents chans att vi lyckas, var han nu har fått dom siffrorna från vet jag inte ;) men jag tror i alla fall :) Saga är då mycket bättre, full rulle på henne syns inte alls att hon krockat med en vorsther bara ng veckor sedan, gud vad skönt..

Här är mårdfällan


Efter konstens alla regler en orrvinge för att locka mården.
 
Här kommer lite bilder från mina toppjakts turer, kan inte skryta med att det går så jätte bra, har inte ens lyckas med att se någon tjädertupp i någon topp ;) men frisk luft får man ju..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar