måndag 1 september 2014

Bom !

Jobbat helg så Håkan var ut med Saga igår (söndag) och lyckades med att skjuta en ung tupp.




Idag for jag ut, men det är lite för varmt så efter ca 2 timmar så var det knappt styr fart på Saga. Men några situationer hade vi i alla fall. En tupp som träade på 80 meter från mig och saga lyckades lokalisera den, jag tror att jag borde ha låtit hon skälla på en stund, då kanske fågeln blivit tryggare, men ivrig som man är så gick jag fram för fort. Längsta sökte hon hade var på 500 meter och medan jag väntade på henne så hörde jag att hon började skälla. Kom fram till trädet men det var tomt, började att gå till baka till ryggsäcken då får hon upp en höna i ett träd, jag hör hur den ockar. Lyckades med att smyga fram och lokalisera den men ser att den har koll på mig med, jag tar stöd mot ett träd och får in den i kikaren men det är ganska tätt där den sitter. Tar beslut att prova för om jag byter plats så drar den, miss. Eller? Man blir alltid osäker om man skadskjutit eller inte, men man tycker att hunden borde ha koll på det. Det är aldrig roligt att missa, man funderar alltid efteråt vad man kunnat gjort annorlunda.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar