fredag 18 september 2015

Jaktdag 11

Äntligen börjar det lossna för saga, söket har blivit bättre, kan bero på att vi börjat med stronghold för en vecka sedan. Nu så han jag inte gå så långt från bilen fören hon hade fågel och skällde fint. Smög fram och såg en höna i trädet fick flyta mej några gånger för att få bra sikte på fågeln och som tur var så satt hon kvar. Saga var över lycklig när hon fick tugga på den lite. Vi hade även en tupp på vingarna men den kom seglandes över mitt huvud den tittade på mig och jag tror att den nickade ;)innan den flög över en stor myr och försvann. Det var ihållande regn hela jakt turen så vi var som två dränkta katter jag och Saga när vi kom till baka till bilen.

Jaktdag 10 en liten fin sjö :) men vi såg inte en fågel.


En nöjd Saga.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar