lördag 5 september 2015

Jaktdag 5

Det går lite trögt för mig och Saga, hon har inge bra sök, far ut max 200 meter men rotar och håller på. Jag får gå jätte sakta och vänta in henne hela tiden, hon är inte alls lik sig från förra året. Jag tror det är noskvalster men Håkan tror att hon är dåligt tränad, kan vara hennes syn som blivit sämre. Vi får i alla fall vara ute och det gillar hon, man får ju jaga med dom förut sättningar man har, men lite grinig blev jag idag när vi gick på fina marker med gammal skog och myrstråk och hon har ett sök på 50 meter. Inte en fågel såg vi idag, men dom andra jakt dagarna så har vi haft några gamla hönor på vingarna, det är nog dålig föryngring här uppe i år. Men vi ger oss inte så lätt, dålig syn eller inte någon tjäder ska vi väll kunna lura jag och saga.
Har inga bilder från jakten men Håkan har varit och inventerat fjälluggla så här kommer några bilder från det.

Fjällabb.




Fjälluggle unge





Fjällrävs unge. (blåräv)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar