söndag 30 oktober 2011

Höstlov


Moa har höst lov och jag har tagit semester så vi är i stugan några dagar. Var och jagade i går men såg inte en fågel Saga var seg verkade ha ont i tassarna, det är ganska hårt i markerna nu när det är minus grader på morgnarna.
Idag lyckades vi också "tvinga" med Moa på en tur. Vi han gå ca 1 km så skällde Saga och jag han bara börja att smyga så hörde jag hur fågeln flög. Var still en stund så började hon att skälla igen. Smög vidare och möttes av en tjäder höna med Saga efter sig.
Efter vi fikat och grillad korv så började en lång och brant upp förs backe. Moa kämpade tappert och till slut så skällde Saga. Lite osäkert så jag tänkte på en gång att det är säkert tom skall. Smög så att jag såg henne och försökte att spana så gott jag kunde i träden. Hon skällde på en grupp träd om man nu kan säga så. Tittade till och med med kikaren men såg ingen fågel. Smög närmare då helt plötsligt blev hon tyst och lyssnade böt träd och började skälla där. Jag han reflektera "fin" träd så flög tjäder hönan.. Jävla skit...
Håkan sa att nästa gång hon skäller så kan han smyga. Undra vad han menade med det :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar