onsdag 5 oktober 2011

Ibland har man tur.
Ledig idag sov morgon Moa började  först vid 10 tiden. Kom iväg och jagade efter att hon gått till skolan.
Bra väder idag lite mulet och en 8-9 grader. Saga sökte bra fick upp en tupp men den for hur långt som helst jag tror den såg mig. Nästa fågel hörde jag hur den landade i ett träd och hon började att skälla på den. Smög fram så jag såg henne men hon var osäker vart den var sprang och skällde på olika träd, den råkade jag stöta när jag inte visste i vilket träd den satt. (Höna)
Var på väg hem när det brakade till igen och den lyckades hon få upp i ett träd. På med den ny inköpta ansiktsmasken nu jädrans skulle jag ta det försiktigt. Jag drog till och ned ärmarna på jackan över händerna för det har jag hört att vita händer syns. Började att smyga fick se Saga markerade "ett" träd den här gången.

Nu var jag ca 40 m från trädet ingen fågel kröp närmare 10 m till  ingen fågel. Ålade 10 m till kollade igenom hela trädet med kikarsikte ingen fågel. Nu började jag tro att hon svamlade. Gick sakta fram så jag stog under trädet bredvid Saga som började att blänga på mig smått irriterat men fortsatte att skälla :)
Då tyckte jag att jag såg ng fick backa ca 5 m från trädet upp på en kulle. Jo det sitter ng där, tog bössan och siktade, tänkte om jag skjuter mitt i klumpen så.  Till min förvåning så trillade en Tjäder tupp ner men Saga var inte förvånad hon anföll den så fort den for i backen. Otroligt vad svårt att se dom och att den satt kvar.


,

1 kommentar:

  1. Vilken härlig känsla det måste ha varit! Ni verkar ha bra med fågel hos er. Kanske ska skicka upp Svante på en kurs :)

    SvaraRadera