måndag 24 september 2012

Fan fan

Gick en kort sväng idag i fin vädret hade inga större för hoppningar på att se ng fåglar. Men fel som vanligt. Efter att ha smugit på ekorre "igen" och bråkat på Saga så gick vi mot bilen. Jag lyckades med att stöta en höna som Saga hade sprungit förbi, märklig ? Stod där och filosoferade så började hon att skälla febrilt en bra bit bort. Jag hörde på skallet att det var fågel, kul. Smög sakta fram tänkte nu ska jag ta det lugnt. Kom ganska nära trädet utan att se ng som vanligt. Började att tvivla som vanligt. Saga var i alla fall säker på sin sak spikade ett träd. Solen i ögonen, låg och kikade med kikaren då får jag syn på fågeln ser bara huvet och baken resten skyms av trädet. I dom lägena så glömmer jag vad jag skulle göra, ta det lite lugnt.. I stället för att smyga till baka och komma från ett annat håll så tänker jag det har går nog bra. Inte. Fågeln flyger.. Saga skällde minst 15 min på fågeln hon var jätte duktig idag. Men den där matte skulle behöva ng lugnande innan jakt turerna :-)




Nåja hon ska inte vara fullt så avslappnad som här :-) Moa fotade oss på morgon i soffan vi är så morgon pigga jag och saga. Ett under att vi tar oss ut i skogen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar