lördag 29 september 2012

Garmin

Då har man köpt en garmin astro med väst. Hon är späd våran saga. Vill inte ha den runt halsen på henne. Tänkte att en väst är nog bra. Men jag är inte helt nöjd. Tycker att den vill glida ner så den hänger på sidan, om jag inte spänner västen hårt, då tycker jag att den sitter för hårt runt magen. Jag är nog en liten pedant men jag vill att hon ska kunna springa obehindrat utan att den trycker på antingen halsen eller magen.



Håkan kom på en idé att sätta den på selen, inte på ryggen utan att hon bär upp den med selen runt halsen ska testa det imorgon.
Fåglarna var skygga idag hon hade ett stånd skall på fågel men vi kom aldrig fram innan den drog. Stötte sedan en höna också. Jag trodde att saga hade kort sök har ju aldrig kunnat se hur hon söker igentligen. Blev överraskad att hon sökte på 150 till ända upp till 500 meter. Lite rotig är hon när det har varit fågel då vill hon kolla lite extra mycket ifall att det sitter kvar några. Kul att ha koll på hunden man känner sig lite tryggare av att veta vart hon är så det inte händer ngt man vill ju inte tappa bort sin kompis.

1 kommentar:

  1. Har sett att det är flera som använder Garmin Astro-västar på sina nobsar. Vi hade halsband på Svante trots att han var så liten och späd. Det funkade bra ändå. När det gäller Coffy skulle jag vilja ha honom inklädd i hel rustning. Är helt nojig nu och livrädd att det ska hända honom något så vi förlorar honom också. Micke skulle ut en kort sväng på förmiddagen idag men Coffy sprang iväg i rasande fart och var ett tag över en km bort. Förmodligen stack han efter en älg. Sen skällde han ekorre, inga skogsfåglar idag heller.

    SvaraRadera