måndag 30 september 2013

Ny väst.

Då har man jobbat klart, dubbla skift hela helgen så Håkan har jagat mad "Sagisen" fredag och lördag. Fredag såg dom inget men lördag så hade dom några hönor som inte velade sitta och en tupp som han hade kornet på men när han osäkrade så flög den :( nåja man kan inte alltid lyckas ;) Saga är inte någon hejare på att finna igen fågel som man har stöt, läser på olika sidor att dom ska gå efter och hitta igen fågeln men det har bara skett om det är ung fågel, gammel tupparna är nog för listiga för oss.. Hon är en liten rotare, men det får vi nog leva med. Vi lär oss mer och mer av denna lilla hund.
Idag var jag ut en sväng men kunde lika gärna stannat hemma, seg efter helgen och ont i huvudet. Saga var pigg fick upp en fågel men den satt högst 3 min innan den drog, jag han precis få på mig ansiktsmasken så flög den.


Har köpt en ny gps väst åt Saga (igen), hon har fått skavsår av selen som vi sydde så vi har använt halsbandet men jag tycker att hon slår sina framlovar i pejlen så jag har inte varit så förtjust i det. Beställde västen från Ulven-vildmark och tog den minsta dom hade den satt jätte bra på henne, påsen var lite stor men med lite grejande så funkade det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar