måndag 8 oktober 2012

Skönt

Saga var mycket piggare idag när vi gick och jagade. Dugg regn men annars varmt. Hon skällde på en Pippi men den satt högst 2 min sedan drog den. Fick upp en höna som kom och skulle sätta sig i ett träd bredvid mig men den ångrade sig tydligen när den såg mig. Ser man så hemsk ut :-) . Pejlen hade hon runt halsen idag och det funkade hon brydde inte alls om den,det är nog bara jag som tycker att den ser klumpig ut på henne. ( fick i henne mat innan jakten idag )




Hela rundan idag.




Jag tycker att hon verkar att jobba bra men jag har ju bara stående fågelhundar att jämföra med.




Hon har ju ett annorlunda sök än en stående hund. Men hur trädskällare ska söka har jag ingen aning om.




Hon söker på 100 till 300 meter som längst från mig men är det fågel eller vitring så drar hon mycket längre.



Hon han ändå springa 24 km idag. Dom hinner långt fast dom inte har samma frenesi som en stående hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar