tisdag 30 oktober 2012

Vinter

Nu har nog vintern kommit, få se om man kommer ut på ng mer jakt turer eller om det här var den sista. Skit väder var det idag men ganska varmt -8 grader. Blåste och snöade så man blev ganska blöt. Inge fågel idag bara lite har drev. Jag han inte gå så långt så ylade hon som hon gör när det är hare. Drog 600 meter efter såg jag på pejlen sedan missade hon mig och for till baka till bilen. Fick gå till baka en bit och ropa så kom hon och var lycklig när jag inte hade försvunnit. Bra fart var det på henne fast det var ganska mycke snö. Måste erkänna att jag var ganska less idag. Vi kom fel och hamnade i värsta riset och snön och blåsten gjorde inte saken bättre. Trött blev jag också. Men selen med pejlen funkade skit bra nu behöver jag inte grubbla på det nå mer i alla fall.



Frän antenn en annan variant men den funkar.


Pejlen glider inte nå på sidan utan sitter jätte bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar