lördag 31 augusti 2013

Liten Saga



Äntligen, blev det en fågel en extrem liten en men ändå en fågel, Saga var då väldigt entusiastisk. Kul att få skjuta för henne  när hon har funkat så bra. Har varit lite orolig att hon skulle vara skott rädd för hon gillar inte när vi varit på promenad och hon hört när dom skjuter på skjut banan, men hon reagerade inte alls :-) Vi kom iväg vid sju tiden, väntade in Maria, en kompis som gick med oss idag. Saga var lite seg på morgonen som vanligt men efter ett tag började hon jobba på lite bättre, hon har inte världens fart men vem har bråttom ;-) Skällde först några skall ca 150 meter från oss, blev tyst sedan förflyttade han sig ca 100m och börjad skälla på riktigt bra. Det var bara att smyga fram och skjuta ner fågeln, tänk vad enkelt det är ;-) med jakt. Ja ja Eller.. Resten av turen så hade hon några tom skall som vi smög på, hon vill ibland skälla på vittring tror jag och när hon ser att vi börjar att smyga så förstärker jag hennes tro på att det är fågel där. Jag ska nog inte ha så bråttom fram när jag hör att hon är osäker utan låta hon lösa det själv. Vi får prova med det nästa gång...

Jag och min lilla Saga
 

Maria och Super snabba silver Saga..
 

1 kommentar:

  1. Å va roligt att det blev en fågel för er också idag. Sitter hemma och väntar på att Micke och Coffy ska komma hem från sin jaktresa till Västerbotten. De fåglar som Micke fick skjuta för Coffy var också små (orrkycklingar) men vad gör det när Coffy ska jagas in. Håller med om att Svante och Saga påminde mycket om varandra. Saknar honom väldigt mycket och har haft svårt att tycka lika mycket om Coffy eftersom han är speciell och fruktansvärt jobbig.

    SvaraRadera