torsdag 29 augusti 2013

Vilodag.

Min hagelbössa, tror jag ska ta med den när jag går med Saga, då kanske det ramlar ner ng pippisar i alla fall...
Saga har vilodag idag, men inte jag, har man semester så har man och vad gör man på sin semester, jo, jagar så klart. Byte av bössa och jakt form eller byte jag är mer hemma på jakt med stående hund det har jag ju hållit på med en del, förr i tiden ;-). All jakt är kul bara det involverar hund, det är själva samarbetet mellan hund och föraren jag tycker är lite farsinerande, hade jag inte haft hund så hade jag nog inte jagat. Liber är bara 1,5 år så han har inte riktigt börjat att fungera perfekt, vill gärna köra fåglarna så vi han bara sikta på dom idag. Men fågel såg vi två tjäder hönor och två ripor, söket var det inget fel på i alla fall så det blir nog fågel hund av honom med :-) , men jag kommer nog inte att skaffa en till vorshter i alla fall, Saga är liten och behändig och duger som jakt hund åt både mig och Håkan. (Men man vet ju aldrig, eller..)


Fika paus.


Ohh.



Stor men lika bortskämd som Saga och Zelda.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar