söndag 11 augusti 2013

Virtajaur.

Varit på en fjälltur hela familjen vi gick till virtajaure, den här gången så fick även Moa bära en ryggsäck sist vi var där så slapp hon det, det är klart det var för 4 år sedan och hon vara bara 8 år den gången. Moa är duktig på att gå så det dröjer nog inte så länge så slipper jag min ryggsäck ;-)
Fint väder hela helgen och inge mygg, skönt. Minus grader på nätterna var det så jag och Moa låg i sovsäckarna med alla kläder vi hade med oss, till och med Saga tyckte att det var lite kallt så henne brede jag om med en jacka, Zelda med sin päls tyckte bara att det var perfekt sov temp. Full rulle är det nu på saga så när hon var lös så sprang hon och körde upp ripor så fort hon fick chansen. Det ska bli kul att se hur hon funkar till jakten nu när vi har steriliserat henne, men hon verkar att må så mycket bättre i år än vad hon gjorde förra året.

Full rulle på Zelda


Äntligen framme.


Tjej ligan.



Mat lagning


Det är jobbigt att vara ute hela dagen, Zelda gillar inte rök så hon ligger alltid en bit ifrån elden.  

Packning av ryggan.

Hökuggla

Langas.

Kvälls fiske.


Hem färd.
 

3 kommentarer:

  1. Å vilka fantastiska bilder, jag blir alldeles sjuk av längtan efter att kunna göra en ny fjällvandring. Men som det är nu funkar det inte med mitt knä. Tror knappt att jag kan vara med och jaga i höst heller!

    SvaraRadera
  2. Tack, vi hade jätte tur med vädret också då blir det ofta fina bilder. Hoppas att du kan komma ut på någon jakt tur iallafall, det är ett helsike när kroppen inte vill samarbeta.

    SvaraRadera
  3. Hello, Is it possible to contact with you? :)

    SvaraRadera