söndag 13 oktober 2013

Fin skog


Vi gick i en otrolig fin skog idag, nya marker eller det är det nästan alltid jag tycker att det är jätte roligt att gå där jag aldrig varit förut. Området har jag varit i men man kommer inte så långt på en dag så berget var nytt. Vi han gå i ca 40 min så fick hon upp en tupp tror jag, med den intensiteten av skall så borde det varit en tupp, hon hinner knappt andas, skallet går i ett. I 3 min satt den sedan hade den fått nog. Hon drog efter men han inte med kom till baka och skällde där den suttit :( vi bråkade lite sedan var det full rulle igen. Vid en myr kant bara 80 meter från mig så började hon att skälla igen, hörde inget upptag så jag trodde hon svamlade först men hon lät så säker på sin sak så fågel var det. Hon måste ha hittat det i trädet, tog av mig ryggan och smög fram, inte så långt den här gången, Saga markerade ett träd så det var bara att kolla av det, solen hade jag i ögonen men hittade en bra plats så jag såg hönan, Den satt med ryggen mot mig och tittade på Saga som levde om, jag la mig ner och sköt och ner kom den.


En blodig Saga..


Gammel skog och myrkant kan inte bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar