fredag 18 oktober 2013

Motion.

Nå får man då bra träning av jakt, Upp för berget, ner för berget och upp igen.. Pust. Jag var ut igår och jagade och dom fåglar vi såg satt i träden så det blev en hel del felmarkeringar men en del rätt också. Men dom som var rätt satt inte länge kvar. Jag gick neder kanten på ett berg i ca 3 km sedan så sneddade jag upp mot toppen och ganska brant är det när jag nästan var uppe så drog Saga ner för berget ca 500 meter och började att skälla. Det var bara att gå ner dit och kolla vad hon grejade med. Hon hade lyckats med att hitta flera hönor så det flög lite varstans och hon skällde lite här och där. Vi höll väll på där i 30 min sedan hade nog alla dragit men saga var övertygad om att det fanns fler. Så efter lite övertalning så var vi på väg upp för berget igen och mot bilen. Trött var jag när vi kom fram men vad härligt med lite snö..

Ska vi inte kolla om det finns fler matte?

ja. ja vi går väll då :(
 

2 kommentarer:

  1. Så oerhört söt och näpen hon är lilla Saga och vilken jaktmaskin hon har blivit. Så himla kul både jag och Micke gläds verkligen åt era framgångar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är fin våran Saga men jaktmaskin vet jag inte, hon är fokuserad och vet vad hon vill men är lite väl rotig ibland. Skäller gärna när hon baras känner lukten av fågel men man har lärt sig att känna igen skallen när det är fågel eller om hon bara kollar läget om det finns fågel i träden och så ska dom ju helst inte göra. Men fågel hittar hon :)

      Radera